Βιβιλιογραφία προτεινόμενη σε παιδαγωγούς προσχολικής αγωγής και γονείς.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΣΕ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ.

 

Σειρά :ΈΘΙΜΑ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΣΜΑΤΑ ΣΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΑ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ»

Σοφία Γιαλουράκη , Εκδόσεις  Δίπτυχο.

Tα έθιμα συναντούν έργα ζωγραφικής μέσα από μια διάθεση  ευαισθητοποίησης και  ανακάλυψης  της αληθινής ψυχής του λαού μας .Μέσα από εικόνες , αναφορές , ερωτήσεις , παροιμίες και παιχνίδια το παιδί  έρχεται σε επαφή  με αυτό το ωραίο πάντρεμα ,τέχνης και παράδοσης  .    ( 2  τόμοι, Άνοιξη –Καλοκαίρι, Φθινόπωρο – χειμώνας).

 

«ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ»

Κάντζου Νίκη, Μάρω Θεοδωράκη, Εκδόσεις Δίπτυχο.

Οι “Καθημερινές διαθεματικές δραστηριότητες για το νηπιαγωγείο” αποτελεί ένα έργο, μια τράπεζα πληροφοριακού υλικού και ποικίλων ιδεών για τον εκπαιδευτικό , την οποία μπορεί να συμβουλεύεται ανάλογα με τις ανάγκες που προκύπτουν μέσα στο σχολικό περιβάλλον. Είναι τρίτομη και αναφέρεται σε διαθεματικές δράσεις  που αφορούν κάθε εποχή και ποικίλο άλλο εκπαιδευτικό υλικό.

 

«Η ΜΕΘΟΔΟΣ PROJECT: Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ»

LILIAN G.KATZ-SYLVIA CHARD

Εκδόσεις :Ατραπός

Εισαγωγή στη προσέγγιση  project,αρχές της παιδαγωγικής πρακτικής στην προσχολική αγωγή , φάσεις και χαρακτηριστικά της προσέγγισης project, θεματολογία, σχεδιασμός  οργάνωση, υλοποίηση , προοπτικές.

 

«ΤΟ ΣΕΝΤΟΥΚΙ ΤΟΥ ΛΑΪΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ»

Νίκη Κάτζου-Φιλλιώ  Νικολούδη, Εκδόσεις  Δίπτυχο

Το βιβλίο αυτό προσφέρει ένα ολοκληρωμένο σύνολο θεματικών προσεγγίσεων για το λαϊκό πολιτισμό και μπορεί να χρησιμοποιηθεί  στην εφαρμογή καινοτόμων δράσεων όπως τα Πολιτιστικά θέματα στα παιδιά προσχολικής ηλικίας.

 

 

«ΠΩΣ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΕΣΤΕ ΣΩΣΤΑ. ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΟΝΤΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ».

Δρ SAL SEVERE, Εκδόσεις Πατάκη

Το βιβλίο βασίζεται στη πίστη του συγγραφέα ότι η συμπεριφορά των  παιδιών αποτελεί αντανάκλαση της συμπεριφοράς των γονέων. Αντί να επικεντρώνεται στο τι κάνουν λάθος τα παιδιά , το βιβλίο διδάσκει τους γονείς πώς να κάνουν το σωστό , ενισχύοντας τη θετική συμπεριφορά και δείχνοντας σταθερότητα και υπομονή.

 

«ΣΤΗ ΚΑΡΔΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ»

ISABELLE  FILLIOZAT , Εκδόσεις Ενάλιος

Το βιβλίο αυτό διευκολύνει κάθε γονιό ή εμπλεκόμενο με το παιδί να αφουγκραστεί όλα όσα το παιδί δυσκολεύεται να πεί, μέσα από την γλώσσα των συναισθήματων  που διαθέτει( γέλιο, κλάμα, γκρίνια κ.α.).

 

ΣΕΙΡΑ « ΈΝΑΣ  ΠΟΛΙΤΗΣ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ»

SYLVIE GIRARDET-PUIG ROSADO , Eκδόσεις Φλούδας

Θέματα : Ηρεμία ,έξω η βία-Προσοχή , καλή διατροφή για σωστή ανάπτυξη-Ο δρόμος με τις πολλές παγίδες-Ζω συμμετέχω στην κοινωνία-Αγόρι , κορίτσι-Αγοράζω –Γη , αγάπη μου-Η οθόνη H/Y  των ποντικιών-1,2,3, θρησκείες-  Στην υγειά σου :σωστή θεραπεία για σωστή ανάπτυξη.

 

Μέσα από μικρές ιστορίες και έξυπνη εικονογράφηση τα παιδιά καλούνται να σκεφτούν , να συζητήσουν , να επιλέξουν και να αποφασίσουν λύσεις και στάσεις ζωής απέναντι σε θέματα που αφορούν μικρούς και μεγάλους.

 

ΣΕΙΡΑ:« ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΗΝΕΣ,  ΣΥΝΤΡΟΦΙΑ ΖΩΝΤΑΝΕΥΩ ΤΑ ΠΑΛΙΑ»

Dr . ΘΕΟΧΑΡΗΣ ,Μ.ΠΡΟΒΑΤΑΚΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΡΟΣΣΟΣ,ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΤΡΑ

Εκδόσεις Διάπλους.

Ήθη, έθιμα, μύθοι, θρύλοι, παραμύθια, παιχνιδομαγειρέματα, τραγούδια χοροί παροιμίες, γιορτές, πανηγύρια, δραστηριότητες ,κατασκευές, παιχνίδια  με αφορμή τη λαϊκή μας παράδοση.(5 τόμοι,  για κάθε εποχή)

 

« Η ΜΗ ΛΕΚΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ»

Αναστασία Κοντάκος-Νικήτας Πολεμικός.Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα

 

Η συντριπτική πλειοψηφία των ερεθισμάτων που δεχόμαστε είναι μη λεκτικής φύσης. Η μη λεκτική πτυχή της επικοινωνίας όμως παραμένει κατά τη διδασκαλία μια παραμελημένη δεξιότητα , μια ανεκμετάλλευτη δυνατότητα. Αυτή η μελέτη στρέφεται πάνω σε αυτό το θέμα και ειδικά στα παιδιά προσχολικής ηλικίας όπου είναι και ιδιαίτερα σημαντική η αξία της.

 

« ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ»

DANIEL GOLEMAN, Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα.

Το βιβλίο αυτό περιέχει πρακτικές αλλά και βαθιές γνώσεις για γονείς και εκπαιδευτικούς . Οι καινοτόμες στρατηγικές που προτείνει ο Goleman μπορούν να συμβάλουν στην αντιμετώπιση της βίας και των άλλων σοβαρών προβλημάτων που εμποδίζουν τα παιδιά να γίνουν δημιουργικοί και ευτυχισμένοι ενήλικες. ( RAMON C.CORTINES)

 

«ΠΑΙΓΝΙΔΟΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ»

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΜΑΣΤΡΟΜΙΧΑΛΑΚΗ –ΜΑΙΡΗ ΒΟΥΚΑΝΟΥ.

Εκδόσεις Ακρίτας.

Αστείες ιστορίες, παιχνίδια, αινίγματα, σπαζοκεφαλιές, παραμύθια και συνταγές  οδηγούν τα παιδιά στην υγιεινή διατροφή και κυρίως στη Μεσογειακή  διατροφή.

 

ΣΕΙΡΑ :«ΜΑΓΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ»

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΖΑΒΑΡΑ, Εκδόσεις Διάπλους.

Σπύρος Βασιλείου, Γεώργιος Ιακωβίδης, Θεόφιλος Χατζημιχαήλ, Κωστής Παλαμάς, Νίκος Χατζηκυριάκος Γκίκας, Γιώργος Σεφέρης, Γιάννης Ρίτσος, Γεώργιος Δροσίνης.

Η σειρά αυτή  επιχειρεί  τη γνωριμία των παιδιών με σημαντικούς Έλληνες ζωγράφους, ποιητές και πεζογράφους, τη δημιουργική αξιοποίηση των έργων τέχνης μέσα σε κάθε σχολείο, το σχεδιασμό δραστηριοτήτων και παιχνιδιών καλλιτεχνικής έκφρασης ώστε να μπορούν σταδιακά τα παιδιά να διατυπώνουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματα τους στο  σχολικό και οικογενειακό περιβάλλον τους.

 

ΣΕΙΡΑ: «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ –ΣΧΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ»

ΕΛΛΗ ΝΑΟΥΜ-ΓΙΟΥΛΗ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ, εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα

Ανακύκλωση, Ένα σχολείο για όλα τα παιδιά, Το σώμα μου-ο εαυτός μου, Φθινόπωρο, , Χειμώνας, Άνοιξη, Καλοκαίρι- θάλασσα, Χριστούγεννα, Παραδοσιακό Πάσχα, Ζώα.

Κάθε τεύχος περιλαμβάνει ποικίλες  και ανεπτυγμένες δραστηριότητες , χρήσιμες πληροφορίες για το θέμα, φύλλα εργασίας, επιτραπέζια παιχνίδια, φύλλο αξιολόγησης, γλωσσάρι, πλήρη βιβλιογραφικό οδηγό.

 

ΣΕΙΡΑ : «ΣΚΕΨΟΥ ΜΑΖΙ ΜΟΥ»

ΟΣΚΑΡ ΜΠΡΕΝΙΦΙΕ, Εκδόσεις Καστανιώτη

Τα συναισθήματα τι είναι;-Εγώ τι είμαι;-Η ζωή τι είναι;-Η συμβίωση! Τί είναι;-Η γνώση !Τί είναι;-Η ευτυχία !Τί είναι;

 

Η σειρά αυτή με αφορμή τους παιδικούς προβληματισμούς και ανησυχίες  προτείνει νέους τρόπους αναζήτησης και απευθύνεται σε όλα τα παιδιά που ψάχνουν απαντήσεις σε σοβαρά ζητήματα σχετικά με τον εαυτό τους ,τη ζωή και τον κόσμο.




0 Comment

Leave a Reply